Önskerubrik: Drömmar är till för att nås

- Drömmar är till för att nås.
 

Drömmar. Nog ett av de vackraste ordet som finns. En dröm kan vara så mycket, något man vill uppnå eller bara en fantasi. Jag tror det är viktigt att drömma för att vara lycklig, det är viktigt att ha något att längta till eller något att jobba för. Om du har uppnått allt i livet och inte har något att jobba för är det lätt att bli olycklig. Dreaming is believeing. Och tror man inte på sig själv, så tror man inte på livet. Och då är det lätt att det går snett.
 
Många säger att de drömmer om något, kanske att blir stjärna, bestiga ett berg osv, men de flesta antyder att det "bara" är en dröm och inget som kan uppfyllas. Men sanningen är den att allt är möjligt, vill du så kan du. Vare sig du tror att du klarar det eller att du tror att du inte klarar det så har du rätt. Det sitter i huvudet. Jag tror att drömmar är till för att nås, känslan att känna att "jag klarade det" är ju helt obeskrivligt härlig, eller hur?
 
 
Jag har flera drömar, stora och små. Faktum är att jag har precis börjat skriva ner alla mina drömmar i en fin bok.
 
Testa en dag, kasta dig ut-våga! Det värsta som kan hända är att du misslyckas och då kan du ju glädja dig åt att du iallafall hade modet att försöka.
 
En av mina favorit låt texter från låten "Unwritten", inspirerande som tusan...
Feel the rain on your skin
No one else can feel it for you
Only you can let it in 
No one else, no one else
Can speak the words on your lips
Drench yourself in words unspoken
Live your life with arms wide open
Today is where your book begins
The rest is still unwritten, yeah
 
För det är ju faktiskt så att det vi ångrar mest är inte det vi gjorde, utan det vi inte gjorde.
 
Så vill du uppnå något, tro på dig själv, kliv fram och våga, tänk positivt!
 
Har du någon speciell dröm? Dela gärna med dig i en kommentar!
 
Klicka här för att komma till inlägget om önskerubriken.
 
Tidigare inlägg inom samma ämne:
 
http://stylebymanda.blogg.se/2013/january/lat-inget-hindra-dig-sjalvfortroendepepp.html#comment
 


» Balou

Tack för det fina inlägget! :D

Svar: Hihi tack själv! :)
Manda

2012-12-28 // 10:36:32

riktigt fint skrivet! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Manda

2013-01-11 // 01:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback