London: Dag 3

Sorry för att det här inlägget kommer lite sent men jag har varit förskyld och läxorna bara läggs på hög..men nu börjar jag känna mig lite friskare:) Är det något jag hatar så är det att vara sjuk och behöva vara inne när det är värsta vår vädret ute..den känslan suger.
 
Iaf här kommer fortsättningen på londonresan..
 
Fredag: Idag startade vi dagen med att ta tunnelbanan till Camden Market, som är lite utanför london och har en gigantisk marknad med kläder och secondhandkläder och det bästa är att man kan pruta i princip hur mycket som helst! Jag hittade direkt en obey sweater, en kepa och lite längre in på marknaden en jättefin sommarklänning som  dessutom bara fanns i ett exemplar i butiken.
 
 
 
 
Om det är någonting som jag tycker man borde göra medans man är i London så är det att åka till Camden market! Speciellt matmarkanden där är grym, för ca. 3,5 pund = mindre än 35 kr får du en kinesisk buffé eller för 40-50 kr kebab, falafelrullar, indisk osv osv. dessutom blir man ju bara mätt på att gå runt och provsmaka allt som säljaren erbjuder när man går förbi. För dom som är säljare i camden market är verkligen säljande...så fort man ens kolla på en tröja så kommer dom fram och frågar "wich one do you like?" eller "I can give you a very good price." haha, lite jobbigt efter ett tag!
 
   
Snacka om seconhand fynd...Levis jeans från knappt hundraspänn och uppåt. + en massa bomberjackor i olika färger.
 
   
Jag och pappa!
 
Efter Camden åkte vi hem till hotellet, lämnade lite grejer och gjorde iordning oss inför kvällen, gick och åt på en restuarang. 
 
 
På kvällen var det dags för Vip-party för Top Model och det hölls på Hilton London Metropole i deras suite som hette "The Palace Suite". Vi blev bjudna på choklad vid ingången och sedan blev vi inläppta i suiten där finalen för Uk-models gick och eftersom efter partyt var försenat med 1,5 timme drygt så fick vi se halv showen, vilket var jättekul! Men även lite galet då jag hela tiden hade i åtanke att jag själv skulle gå där morgon därpå. Vi träffade en kille som också var 17 år som var där och hejade på sin syster som var med i tävlingen. När showen väl var slut så var klockan över 12 och vi började bege oss hem, en lång dag väntade. En lång och mycket viktig dag! Men finalen skriver jag i nästa inlägg...
 
Jag och designer.
 
 
 
 
 
 
Kram,
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback