Det handlar om att aldrig ge upp

 
Jag har alltid gått med den tanken att aldrig ge upp. Att allting fixar sig om man bara fortsätter kämpa, tillräckligt länge, med tillräckligt mycket vilja så kan man klara av precis allt. Men någonstans mellan besvikelse och sanning så förstod jag att inte ens det räckte. Man måste ha tur, vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Ha de rätta kontakterna. Och då kan man kämpa hur mycket man vill men ändå inte lyckas. Så är verkligheten och den är varken sorglig eller rättvis, den är bara...verkligheten.
 
Vad snackar jag om? Jo, Branscher som modell, artist, skådis,idrottsproffs etc etc är en tuff buissness. Även om du gör ditt allra bästa och kämpar i 10 år så kanske du aldrig blir upptäckt eller har resurserna till att lyckas. Men någonstans så måste man bestämma sig för om allt det här är värt det, är det värt att kämpa och lägga ner år av arbeten för att bli t ex. elitryttare? Mitt svar är ja, och även om man vissa dagar känner sig velig och tappat fokus så finns det där. Kämparglöd. Kanske är det bara sån jag är att jag vill lyckas med något här i livet, för att bli lycklig. Men blir man verkligen lyckligare då? Kanske.
 
Sanningen är att vara lycklig är att ha lyckats. Men ändå nöjer jag mig inte med det, jag vill se mer, uppleva världen. Rädd för att missa något. Rädd för att vakna upp en morgon och känna sig misslyckad. Jag tror att många känner igen sig i detta, så varför känner vi så? Kanske är det den gnistan som får oss att vilja komma frammåt i livet. Och den gnistan ska vi hålla hårt om, för någon stans så handlar allt om att aldrig ge upp. Att ge sin dröm en chans och jobba hårt för det man älskar och har man tur...då. Samtidigt inte ta så hårt på allting, inte ha så stora förväntningar. Förvänta dig inget och du kommer förmodligen inte bli besviken om turen inte var på din sida idag, men kanske i morgon? För livet är långt och allt måste inte ske just idag, även fast det känns så ibland då man är tonåring och jorden snurrar för sakta kring sin axel.
 
För är det något man inte ska låta andra påverka så är det sin egen lycka. Men framför allt, låt ingen dra dig ner från dina drömmar, än om du vill bli; pilot, kassörska eller rädda världen, våga tro och våga ge det en chans. Den chansen kan vara din tur. Och var nöjd med allt du har i livet, låt inte ett misslyckande svärta ner det fläckfria i ditt liv, var tacksam över din familj och nära vänner. Våga se solen bakom molnet.
 
 
 
Kram, och hoppas ni får en toppendag!
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback