Modellandet Q/A!

Resultatet av fotografering i storsand del 2!
 
 
 
 
 
 
Foto : Nathalie Evrung ~ LÄNK
 
Har fått en del frågor angående modellandet och tänkte passa på att svara på dem!
 
Är det inte läskigt/jobbigt/pinsamt att stå framför kameran?

Från början tyckte jag nog att det var lite små läskigt och osäkert att stå framför kameran, men allt blir en vana och nu känner jag mig mer säker framför kameran och tycker det är riktigt roligt. Och man lär sig hela tiden nya saker och utvecklas efter varje plåtning. Men visst kan det vara svårt ibland, för det är inte bara att stå där och se fin ut, man måste förmedla en känsla. Lite som skådespeleri. Men ju fler plåtningar man gör desto mindre nervöst blir det och desto mer erfaren och kroppsmedveten blir man. 
 
Trivs du med din längd? Hur lång är du?
 
Ja, det tycker jag alla ska göra. Det finns många saker vi kan förändra med oss själva men vår längd kan vi inte styra. Vi lever bara en gång så varför gå runt och vara olycklig över några centimeter hit eller dit.  
 
För modellandet är det ju dock en gräns på 1,70 och helst 1,74 för att kunna lyckas internationellt så jag är ju glad att jag är några centimeter över det eftersom det gör det lättare att komma in i branschen. 1, 77 var jag sist jag mätte!
 
 
Vem är din favorit modell?
 
Svår fråga! Hmm kan ju rabbla upp en massa... Cara De Levinge, Magdalena Frackowiak, Daphne Groeneveld, Abbey Lee Kershaw, Moa Åberg, Frida Gustavsson och Elsa Hosk etc etc.
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback