Bok tips-listan

Fick en fråga i en kommentar om jag inte skulle kunna göra ett inlägg med boktips. Jag tyckte det var en toppen ide, så därför har jag satt ihop en lista på nya böcker som låter lite xtra bra!
 
“Because being part of him isn't just anything. It's kind of everything.” 
― Melina MarchettaOn the Jellicoe Road
 
Har hört att denna bok kan vara seg att komma in i men när man väl har greppat alla karaktärerna, kommer du inte vilja lägga ifrån dig den tills du nått sista ordet.
 
Verkar speciell och helt klart läsvärd!
 
Gillar du Hungergames böckerna? Då kommer du definetivt gilla denna bok, den har en liknande uppbyggnad, ett framtidsscenario. Fast den härmar inte utan står på egna fötter och ett pluss är att det kommer två till böcker i samma serie!
 
Två bästisar år 1996, innan internet slår igenom.

Emma har precis fått en alldeles egen dator, när hon installerat den loggas hon plötsligt in på något märkligt som kallas Facebook. Där finns en massa bilder på okända, men även kända, människor, som hon först inte fattar något av, men plötsligt hittar hon sig själv och sina vänner fast 15 år äldre! Det konstiga är att FB lanseras först 2004 och därför kan de genom FB se in i framtiden!
 
Ett slags tidsresa från 90-tal till nutid och även fast det knappt har gått 10 år så är samhället och skillnaderna stora. Jag tror det här kan vara en bok man kan relatera til och som är intressant och rolig!
 
Sanningen om Alice är en superspännande psykologisk thriller för ungdomar och vuxna om sorg, vänskap och kärlek. Gastkramande och underbar läsning om livsfarlig vänskap, väl dolda hemligheter och sanning... men vems sanning? Har hört att boken kallas för twilight fast utan vampyrer, men med mer spänning!
 
 
Har du någon bok att tipsa om? Kommentera!
 


hej goding! jag har haft en kanon fredag hade du också det :) kramis

2013-01-12 // 15:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback