Torsdags listan

Vilken onaturlig kraft skulle du välja att ha om du fick chansen?
Att kunna trolla, som i Harry Potter. Tänk vad smidigt när det är mörkt ute och du glömt ficklampa, då är det bara att vifta lite med trollstaven och viska lumos! Hihi. Eller att kunna förvandla sig till ett djur. Fast att läsa andras tankar eller flyga skulle inte heller vara helt fel. Jag undrar bara hur det skulle se ut, alltså om människor flög. Rätt fult ändå. Flax, flax typ.
 
 
Om du fick femhundratusen som skulle slösas på en dag, vad skulle du slösa dem på?
Åh då skulle jag köpa mig sveriges bästa hopp ponny, och om det blir några pengar över så skulle jag genast beställa en resa för både familj, släkt och vänner till något fnt ställe. Kanske Hawaii.
 
Om du fick leva på vilket årtionde du ville, vilket skulle det vara?
500 talet F.Kr, verkar ju så himla mysigt att bo i en grotta. ELLER INTE, nämen om jag fick ta med mig alla vänner och familj till det årtiondet så skulle det nog bli 60-talet för att frisyrer och klänningar var så fina. Eller får man välja 00-talet fast med 60-tals stil? Ja då väljer jag det.
 
 
Hur ser din drömbostad ut?
Ett hus med mycket karaktär, stora gamla fönster med breda fönsterbrädor så att man kan sitta där och läsa en fin bok. Massor med plats, hela väggar med inbyggd bokhylla och en gigantsikt trädgård/mark med stall och fina, gröna hagar med vackra äppelträd och rosa körsbärsblommor.
HÄR HITTAR NI INLÄGG OM DET.
Tumblr_lno6s41l5g1qhn4sdo1_500_large
396126_131917273638410_1605177980_n_large
 
Vad var du mest rädd för som liten?
Hm, ärligt talat kan jag inte komma på något jag var speciellt rädd för, jag har alldrig varit en sån person som är rädd eller har fobier för något speciellt. Men det klart, det spökade ju i mitt förra hus så det var ju rätt så obehagligt. Speciellt när köksstolarna drogs ut, dörrar öppnades, barnskrik och ibland kunde jag även skymta dem. Vissa nätter kunde jag vakna upp och få en känsla av att någon stod inne i rummet. Usch sov väldigt dåligt på den tiden. Sedan så var jag väldigt påverkad av Harry Potter när jag var liten och jag kom ihåg vid ett tillfälle att jag bestämde mig för att alldrig mer gråta. Harry Potter hade ju alldrig gråtit i en endaste film...haha ganska sjukt.
Finns det någon filmkaraktär du alltid känt igen dig själv i? Isåfall vem, och varför?
Ja, eller inte filmkaraktär men tv-serie/bok karaktär. Jag ser mig själv som en blanding av Aria och Spencer. Sedan finns det väl så många fler men jag kan tyvärr inte komma på någon just nu... 
 
 accidentheavenlycoincidence:

This is so beautiful
Du har fått chansen att pussla ihop din egna fanstasi släkt, vilka ingår i den?
Oj Oj Oj, det här kommer bli en udda släkttavla(knas), men nu kör vi! Okej, Rolf göran Bengtsson kunde väl få vara min  farbror, Malin baryard min moster, Lucy Hale min stora syster, Robert Pattinson min storebror, Johny Depp min andre farbror, Daniel Radcliffe min andre storebror, Cara delevinge är min ett år äldre stora syrra hahah. Oj. Vem skulle längta till släktträffarna? JAG.
 
owlocene:

afternoon tea for lunch by Le Portillon on Flickr.
 
Vilka tre saker skulle du villa uppleva innnan det är för sent?
Försent och försent, jag har ju hela livet på mig! Svårt att bara säga tre men okej, ge ut en bok, utvecklas inom hästhoppning, gifta mig och bo i ett fint hus.
 
asteriodscollide:

(by -Fearless-)
 
Hur tror du att din sommar kommer att bli?
Den bästa, faktiskt. Sommaren kommer bli hur grym som helst, vill gärna hinna med någon konsert med kompisar, tävla i hoppning, lata mig och sola/bada + nått bra sommarjobb.
 
Vem berättar du dina hemligheter för?
Mina närmsta vänner, fast ibland så kan jag vara en sån som håller allt inom mig själv, inte bra. Men jag litar förståss hundra procent på mina vänner:)
 
 
Hittade listan hos Hanna. Kom igen nu, alla som läser denna lista gör den själv!  Länka sedan hit och lämna länk till dtt inlägg i en kommentar:)
 
 


Åh vad fina svar, och din blogg är superhärlig. I ljusrosa och ljusblått och allting. Kram!

Svar: Åh tack fina du, blev så glad av din kommentar! Kram:)
Manda

2013-01-24 // 12:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback