London: finalen

Åh jag hade skrivit ett jättelångt inlägg men datorn krashade och inlägget försvann...hatar när det blir så! Därför skriver jag lite mer kortfattat.
 
Det var iaf en otroligt spännande, rolig och smått galen dag...vi samlades alla finalister på Hilton Hotel London klockan 8.30.
 
 
Vi fick därefter gå på podiumet två gånger...vilket var bra då vi inte tränat på det innan och fotografen var där på plats och gav oss tips. 
 
 
 
13.30 var det dags för finalen...innan dess hade vi fått naglar + makeup + hår fixade av makeupartister. När väl showen började var det KAOS. Fast organiserad kaos..hehe. Överallt låg det kläder på golvet, folk som ryckte i en och ropade på en, så fort jag gått min första walk så skyndade jag mig in backstage där all smink skulle bytas ut + kläder och hår på bara några minuter!
 
 
Det var jätteroligt att gå på catwalken! Fast jag var 100 procent koncentrerad så ska jag vara ärlig så minns jag inte mycket ifrån det...bara en massa fotoblixtar som bländade en!  Efter kanske en timme..eller mer....var det dags för prisutdelning. Det var en jobbig väntan minst sagt! Vinnare var en tjej som tävlade för Kenya, två från Ukraina och trea en tjej ifrån Sverige. Alla var verkligen värda vinnare!
 
 
 
Först trodde inte jag att jag vunnit något så jag käde mig lite besviken och väldigt förvirrad...är det äver nu liksom..ett halvårs förberedelser och nu är det över...Men plötsligt kom en tjej och sa åt mig att ta på mig en av designernas klänningar och jag fattade ingenting...helt förvirrad! Plötsligt var det flera personer som var runt mig, fixade skorna och håret. Allt var verkligen jättestressigt och ingen berättade vad som pågick..haha! Sedan tog hon mig i handen och sa "I have som very good news for you Amanda, come with me." Så jag följde efter henne ut till pressen och fram till alla kameror där designern Serap Pollard stod och väntade. Sedan blev jag bara inskickat bland kamerorna och alla blixtar och designern räckte fram mikrofonen till mig och sa; "What would you say if you were chosen to be the first face of Serap Pollard 2013?" Och jag blev helt paff...tappade orden helt totalt...vilket ju iof inte var så konstigt! Så klart att jag tackade ja!! Så nu kan jag äntligen berätta för er att jag är The face of Serap Pollard år 2013!   
 
 
 
 
Jag kom faktiskt hem i förrgår ifrån en plåtning i England...berättar mer om den i ett separat inlägg. Till hösten ska jag också dit och plåtas för nya kollektionen...och nästa år kanske det blir Paris Fashion Week....vilket skulle vara helt underbart roligt att få göra!
 
Här kommer två länkar...
 
http://www.starkibris.net/index.asp?haberID=147550
 
 
http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.5817351-halla-dar-
 
Är så otroligt glad att jag skickade iväg den där ansökan en dag i september förra året...tack vare det har jag fått träffa en massa nya människor, sett platser jag alldrig fått sett annars och skrivit modellkontrakt!
 
 
Kram, och tveka inte fråga något i kommentarsfältet!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback