280

 
 
280 vadå? Jo för exakt tvåhundraåttio dagar sedan började jag ettan och nu är det bara 6 dagar kvar i skolan innan sommarlov. Kan faktiskt inte riktigt förstå hur fort tiden gått, helt sjukt.
 
För ett år sedan på denna tidpunkten längtade jag efter att gå ut nian och lämna min dåvarande skola men längtade samtidigt inte till gymnasiet. Det kändes så främmande och konstigt, kanske för alla sagt att kraven skulle bli högre och att ALLT skulle bli annorlunda. Okej, allt blev annorlunda men på ett bra sätt! Gymnasiet är mer än tusen gånger bättre än högstadiet och mycket mer friare. Det inte längre det här ytliga som fanns på högstadiet med att alla dömer varandra och pratar skit. Kanske har vi växt upp, men jag tror mer att det handlar om att alla är så jäkla less på sånt när man lämnar högstadiet. Man pallar helt enkelt inte mer. Du slipper bära en mask, det är mer acceptabelt att vara sig själv. Dessutom blir det som en nystart, nya klasskompisar, skola och ämnen, man får själv välja inrikting och hamnar på så sätt med människor som tycker och tänker lite på samma sätt som en själv.
 
 
Så till dig där ute som snart kommer gå ut ur den skolbyggnad som du i 3 år gått till, det känns skit jobbigt först, det gör det, men sen är det lov i över två månader och efter det börjar något helt nytt. För gymnasiet är faktiskt inte så svårt som folk säger, om du frågar mig så var nian jobbigare och stressigare.
Och till er som går i åttan, stressa inte ihjäl er över att få A i alla ämnen, det enda som behövs egentligen är ju att komma in på gymnasiet, vilket i princip är godkänt i alla ämnen, det är bättre att spara krafterna till gymnasiet ju, vem bryr sig om vilka betyg du hade i högstadiet liksom? Inte en kotte.
 
Nu ska det bli skönt med sommar, frihet och att leva livet. Mitt näst sista sommarlov. För man har ju bara en sommar som 17 år. Let's create memories!
 
 
Over and out.
 
 
 
 


sjukt bra inlägg! :D

Svar: Va kul att det gillas :-)
Manda

2013-05-27 // 20:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback