Agentur besök i London

 
Okej, i detta inlägget skriver jag om måndagen i London!
 
Min agentur i Stockholm hade bestämt möte för mig med tre olika agenturer i London och klockan 10.15 skulle jag träffa modelscouten på First Model Management, jag ringde på portklockan och fick sedan komma in och träffa alla på agenturen och tog lite polaroid bilder (utan smink och håret naturligt). Detta blev resultatet:
 
 
 
Besöket på First kändes jättebra och de var alla jättetrevliga där. Därefter tog jag och pappa tunnelbanan till city kärnan ungefär vid Covent Garden och där hade jag nästa möte med Zone models. Det hade ett jättefint kontor med högt i tak, stora fönster, soffor och sittkuddar. Headbookern där var hur trevlig som helst och berättade massa om dem som agentur, vad de kan erbjuda mig osv. Fick ett riktigt bra intryck där!
 
 
 
Nästa agentur att besöka var Bookings som låg en halvtimme bort med bussen, de var också bra men berättade inte lika mycket vilket gjorde att Zone och First kändes bäst efter dagen. Men jag hade ett besök kvar; Storm models! Det var helt sjukt stort där med glasväggar och receptionen liknade lite "the devil wears prada", telefonen ringde hela tiden... men så var det ju också fashion week ;-) Jag fick ta polaroids där också. Såg en jättekänd manlig modell, kan inte komma på vad han heter men han är på många tumblr bilder så det är väl därifrån jag känner igen honom.
 
 
Efter alla agentur besök tycker vi att vi var värda en go-lunch (döhungrig va vi också), så då kom jag på att vi inte hunnit besöka Mildreds ännu, vilket är en vegetarisk restuarang som är väldigt populär i London.
 
 
 
Allt på menyn lät asgott så det var svårt att välja men till förrätt tog jag quesadillas med färsk mango och mozarellaost, chilli och guacomole. Till hvudrätt beställde jag Veg. Hamburgare med asgott bröd, dipper och friterad sötpotatis med havsalt.. alltså om ni åker till London måste ni äta där!
 
 
 
Resten av dagen gick vi runt på stan och strosade på Carnabystreet och området runt Harrods. Hittade en jättestor bokaffär som jag drunknade lite i... slutade med att jag fick med mig några deckare och The Great Gatsby hem.
 
 
 
 
 
 
Vid fem tiden började det spöregna och vi letade upp en restuarang som vi sprang in på, tydligen var stället franskt och hela menyn var på franska! Tur pappa kunde vara lite tolk för ja... ursäkta min franska liksom;)
 
 
 
På kvällen vid tio tiden gick planet hem till Sverige och vi landade vid halv ett tiden.... haha höll på att missa planet, sprang som två galningar genom hela flygplatsen och kom fram till gaten endast några minuter före avfärd! 
 
Jag kan ju säga att jag sov ganska gott på planet..en lång och händelserik dag minst sagt.
 
Kram!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback