London Fashion Week

 
Nu har jag äntligen tid att skriva ett inlägg här.. var ju ett tag sedan! Har en massa bilder att visa och saker att berätta, har hänt en hel del senaste veckan och jag ska försöka få ner det i text. 
 
I torsdags tog jag och pappa planet och landade runt fem tiden i London, tog oss från flygplatsen till stan och hittade världens mysigaste restuarang där vi åt middag. 
 
 
 
 
 
 
 
dagen efter gick vi runt lite på stan innan det var dags för alla modeller att samlas på Charing Cross för visningen. Jag jobbade från 12 - 21 ungefär, det är helt sjukt hur mycket det är som ska förberedas, vi provade ut det vi skulle gå i och pratade med designarna för att stämma av hur de ville att man skulle gå.
 
 
 
 
Alla designarna var otroligt nogranna med varje outfit att det skulle passa till modellen och stilen, efter det skulle naglar, hår och make göras och efter det drog vi oss backstage för att hinna träna några gånger på den cirkel formade runway-scenen.
 
 
 
 
Såhär var facelooken för fredagens visningar.
 
 
Vi satt och väntade, de ropade upp en och en för att prova och se så att allt passar.
 
Här provar jag, frågar designern vilken färg på skorna jag ska ha till.
 
Klockan sju började allt folk att strömma in och jag kan erkänna att hjärtat bankade kanske snabbt vid den tidpunkten!
 
 
 
Men det var verkligen sjukt bra stämning, vi peppade varandra och så. Först gick jag en klänning för AGA och sedan två klänningar för Dee Duce. Snacka om KAOS när man hade några minuter på sig att byta klänning, skor för att hinna ut igen så att allting flöt på. Jag gillade speciellt maskerna vi fick bära till Dee Duce, och den svarta spetsklänningen med krage var också helt fantastisk... dock något svår att gå i men det var bara att gå ut där bland alla blixtar och kameror, göra sitt bästa och hoppas på att inte snubbla ;)
 
 
 
"The finale" Då alla modeller går ut, klappar händerna och man får se kollektionen i sin helhet.
 
Backstage när vi ställer upp oss i den ordning vi visar kläderna, detta var för AGA. (Jag är längst till vänster).
 
 
På kvällen efter visningen gick jag och pappa och åt middag, var så sjuuukt hungrig och det spöregnade ute(vräkte ner).  Det var fredagen det! 
 
Lördag:
 
Idag skulle vi samlas vid halv ett tiden så innan det gick jag och pappa runt Somerset och kollade på alla streetstyle fantaster.. intressant att se! Det vimlade av reportrar, journalister och bloggare och de hade satt upp stora tv-skärmar där de visade från visningarna. Det kommer lite bilder på det när jag laddat över till datorn!
 
 
Efter det gick vi tillbaka till Charing Cross, där jag stannade kvar för förberedelser inför kvällen, ungefär samma som gårdagen förutom att det var ny hår och make.
 
 
 
+ en annan designer som jag skulle gå för; House of Mobé. Som jag gillade skarpt, älskar hängselbyxorna och även det orange i det jag fick bära.
 
 
 
Line up! Haha såg inte att de tog kort där.. därav miiinen.
 
På lördagen kom det ännu mer folk! Det var verkligen jätteroligt och nervositeten var som bortblåst, såhär såg House of M ut:
 
 
Backstage för De Duce, jättevackra färger på klänningen jag bar.
 
 Dee Duce
 
Pappa i mitten på VIP partyt ;)
 
Backstage with the gurls!
 
 
Något som var roligt var att få lära känna alla tjejerna som var super trevliga, de flesta var från England men några var från andra länder som Holland. Förhoppningsvis träffas vi nog igen!
 
Verkligen obeskrivligt tacksam över att jag fått uppleva detta, ett minne för livet och framför allt måste jag få säga att min familj är bäst som stöttar och ställer upp. Och att jag har en sån sjukt bra pappa, alltså BÄST, som följer med mig hela vägen till London och peppar.. vi har haft det superskoj, ett äventyr!  Och jag tror vi kan snart alla restuaranger, gator och tunnelbanestationer utan och innan. Saknar redan London.. älskart!
 
 
Nästa inlägg skriver jag om Söndagen och Måndagen... det hände en del då också! + visar massvis med bilder från kameran och mobilen.
 
Stor kram till alla ni som fortfarande går in här dagligen..även fast uppdateringen inte vart på topp. Men med läxor och långa dagar och två hästar att sköta om är det svårt att hinna med bloggen också.. ska försöka bli bättre!
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback