Tisdag flum

 
Hej allihopa! Nu är jag hur trött som helst och vill bara slänga mig i sängen och dö tills imrogon. Gick till halv fyra i dag, kom hem halv fem, fixade i stallet och red Amuzé och vips så var klockan halv åtta. Och ungefär så ser mina dagar ut på vardagen + att köra bil Ja, för jag har faktiskt börjat övningsköra och det känns gryyymt kul! Fyller ju 18 i januari så målet är att ta körkortet i vår iaf. Längtar x 10000.
 
På tal om gröna kor, vi hade filosofi idag och då fick vi frågan om vi verkligen är säker på att vår verklighet är just vår verklighet. Kanske verkligenheten är våra drömmar? Tänk på det, i drömmen kan du kontrollera tid och rum, du bestämmer. Det kan du inte göra i "verkligheten". Tänk om alla människor runt omkring dig endast är reflektioner? Eller kanske vi redan är "döda"? Och att detta är himmlen/helvetet.. tja beror lite på hur man ser på det. Läskiga frågor som får hjärnan att gå på högvarv, men visst är det intressant? För vad definerar verkligenhet? Och hur mycket begränsas vi egentligen utav vår bristande tankegång och det faktum att vi kanske missar en massa grejer för att vi har sedan barnsben fått inpräntat att livet är på ett visst sätt. Och om vad som är fel och rätt. Om vi skulle se världen med nya ögon, tillåta oss själva att tänka fritt, helt utan någon förkunskap... vad skulle vi då hitta? Bortom det vi kan ta och se alltså. Kanske lite svårt att förstå vad jag bablar om man inte haft filosofi i skolan eller dyl. men en sak är säkert, vi har långt ifrån upptäckt allt och jag tror att allt inte kan försklaras logiskt. Det finns mer än vad våra ögon kan se!
 
 
Lite random bilder fårn tumblr... som inte har något med inlägget att göra bara för att liksom...ja därför-.-
 
unpresentable:

no ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
jacoblasher:

me everyday
 
 
 
 
-------------> http://addictedbyfashion.tumblr.com/ <-------- 
 
Kramm
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback