London in 21 days!

 
Känns helt sjukt att det bara är 21 dagar tills jag sitter på planet på väg till London, längtar så mycket! Sitter och kollar på bilder ifrån förr förra gången jag var där med pappa och vi stannade i en hel vecka. Sista dagen hyrde vi varsin cykel och cyklade runt i hyde park, verkligen att rekomendera om ni åker dit! Portobello Road och Camden Market är också två andra favoriter som ligger lite utanför London, men det går snabbt att ta sig dit ändå. 
 
Om vi åker hela familjen nu till Fashion Week så tänkte vi passa på att besöka Harry Potter Studios där de spelade in filmen, jag som är ett stooort fan! Sedan hinner vi nog med en och annan mysig restaurang. En dag när vi var där så spöregnade det och vi var dyngsura och superhungriga och hittade en koreansk restuarang. Där testade vi en väldigt god rätt (deras nationalrätt) det var en blanding av olika grönsaker, stekägg och ris. Sedan fick man allt i en kokande stenskål med chillisås, asgooott!  Det tycker jag är bland det bästa med London, att det finns mat från alla världsdelar. Om du är i London, glöm inte att gå en runda genom China Town, alla gatuskyltar är på kinesiska och maten är såklart också kinesisk och det finns ett stort utbud av olika lunchbufféer för bra priser. 
 
Lite bilder ifrån April...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback