Svar på frågestund!

Vart handlar du helst kläder?
Lite utspritt, har tröttnat på de vanliga som gina, hm osv. På sistone har jag börjat att skicka efter mer från internet, och det är bara så bäst! Speciellt när det är gratis frakt över hela jordklotet. Top Shop och Asos blir det mest. Ett tips är att skaffa fashiolista.com, ungefär som tumblr men med bara kläder och skor, varje plagg har en länk till en webbshop. Hur grymt som hellst ju!
 
Hur känner du inför topmodelworld wide? 
Galet spännande, skrämmande och roligt på samma gång. Men mest roligt såklart! Fast det kommer lite jobb med också, jag måste skaffa sponsorer + en massa förberedelser som ingår i hela kampanjen. Om 77 dagar då smäller det..
 
Kommer det visas någonstans?
Det kommer nog att vsas i England, men inte på någon vanlig tv-kanal i sverige. Men på Top Model TV kommer det visas pluss på Youtube, sök på Top Model UK, eller Top Model Worldwide.
 
 
Hur skulle du beskriva din stil?
Oj. Ibland supertjejjigtoch ibland inte.
Men för det mesta en grå sweater med nåt coolt tryck på, kjol eller jeans. Knästrumpor är också fint (När det är varmare ute alltså. Snälla solen, vill du komma på besök snart?) Hellst ett par platåisar eller kängor till. Jag är alltså ingen som går runt  svart och håller mig till normen, färg ska det va! Helst rosa. Eller ljublått.
 
Vad vill du ha precis nu? 
Ben and jerry glass och kramar. 
 
Vad saknar du mest med England resan? 
Mina fina rumskompisar Klara, Janice och Elina. att bara leva, slippa datorer, alla affärer, skolan(!), att prata nästintill flytande engelska. STARBUCKS.
 
Stilförebild? 
Cara delevinge, bland annat.

Hur skulle du vilja färga håret? (om du vill färga).
 
Vintage rosa, blekrosa, ljusrosa. Rosa. Helt klart, alltså bara för en tid, testa. Men kan inte göra det just nu p.g.a modelltävlingen.
 
Tumblr_lxtosyuknn1qirbvqo1_400_large
 
Vad är din största dröm för tillfället?
Att rida en värlscuptävling i hoppning, leva på att vara en proffsryttare. Modella. Ge ut min bok. Vara lycklig.

Snyggaste killen och tjejen?
 
Lockigt brunt hår, blåa ögon, fina ögonbryn och leende. 
 
 
Vilken är din favorit affär?
Top Shop, Monki, Asos och andra coola nätbutiker. 
 
Gillar du svergiedemokraterna?
Nej. Vem i hellskotta vill ha ett parti med nazistisk bakrund att styra Sverige? Skämmes. Att dom dessutom slåss med järnrör och klankar ner på kvinnor är ju ett annat bevis på vilken nivå de ligger på. Sedan kanske dom har vissa frågor som är bra, men det är viktigt att se till partiets helhet. Hitler var en bra ledare, men hans visoner  var minst sagt hemska. Så NEJ jag gillar inte SD!

 
Vad har du för syn på feminism, ser du dig själv som en feminist?
Om du som kvinna inte är feminist tycker jag du borde fundera över vad det är för värderingar du har egentligen? För om du inte feminist så betyder det att du håller med om att kvinnor ska tjäna sämre än män. Tänk på det. Sedan gillar jag inte ordet femisim, det borde heta jämställnism istället, haha. För det är ju ett jämställd samhälle vi vill ha. Ibland tycker jag vissa överdriver saken och säger att kvinnor är bättre än män, men hallå där vart försvann jämställdhets måttot vägen?? Jag vill ha ett jämställt samhälle, något annat skriver jag inte på för.
Varför flyttade ni till Ö-vik?
Mina föräldrar hade tänkt på det länge då de båda är från Ö-vik + att vi haft sommarstuga i Ö-vik, som vi flyttade till och renoverade + byggde nytt. Men efter drygt 4 år så saknar jag fortfarande Sundsvall, det är mer min hemstad än vad Ö-vik är. Fast på senare tid har jag börjat att gilla Ö-vik också såklart, Gymnasiet ändrade allt. Sedan hälsar jag ju på i sundsvall väldigt ofta.
 
Varför valde du Mikael Elias? 
För att det är världens grymmaste skola, punkt slut. Fast anledningen till att jag valde Mikael Elias var för att jag kände att Nola skulle bli som ett Gene nr.2 och det var ett h****tte. Tackar vet jag  Mikaeleliasgymnasium, fina klasskompisar, go mat på restuarng, bästa lärarna och inte den här ytliga uppdelningen av folk. Till min skola kan man faktiskt gå utan att bära en mask, man kan vara säg själv och det känns så jävulskt skönt. Så därför. Sedan var ju England resan ett stort pluss!

Kommer man se dig och Pherrari på ÖOR nån tävling? 
Ja abslolut!:) Som det ser ut just nu så är det ändå Tingeling som jag satsar på detta år, men Pherrari ska jag också ge ett försök med att få upp i klasserna. Vi får se, Frallan har ju ibland jobbigt med skakningar som vi inte kan hitta någon orskak till tyvärr. Men de flesta dagar så är han sitt vanliga jag. Svårt det där. Speciellt då han har talang.

Ditt drömjobb?
Profisionell hoppryttare, modell, författare. Men mest det första alternativet!
 

Favorit par i PLL? 
Hm..Aria och Ezra för att dom hållt ihop genom hela serien och är typ perfekta för varandra. Hanna och Caleb är också en favorit, de har typ samma frisyr och passar varandra så bra.
 
Hur länge har du följt PLL? 
Tror jag har kollat på PLL i ca. 1 år, eller sen i våras iaf. 
 
Choklad/vanilj 

äpple/banan 

Mat/godis
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback