Fredags listan ~ 43 frågor

1. Hur gammal är du? Ungefär 17 år och sju månader. 6406 dagar för att vara exaxt.
 
 

2. Hur gammal känner du dig? Beror väl på. Ibland jätteliten och ibland jättegammal. Men idag känner jag mig som sjutton. Fast vad är det för skillnad på sexton och sjutton? Det är inte direkt så att man vaknar upp på sin födelsedag och känner sig äldre. Och jag tror inte att jag kommer känna mig annorlunda när jag vaknar upp den 10 januari och plötsligt är arton år heller. Förutom att jag kanske tagit körkort då! "You are as young as your faith, as old as your doubt; as young as your self-confidence, as old as your fear; as young as your hope, as old as your despair."

3. Vad har du gjort i dag? 

Klockan är tio nu, eh jag har tagit ut hästarna, packat det sista, läst lite bok på bryggan, duschat, käkat frukost, bloggat... och ikväll blir det storsjöyran! :-D

 

4. Vilken film såg du senast? 

The Royal Tenenbaums med K.

 
5. Vem ringde du senast? 
 
Emmy, yran snack.
 

6. Ett jobb du inte kan tänka dig?

Slaktare.

 

7. Är du rädd för blod? Nej inte ett dugg, det är mer vissa människor jag är rädd för och dem innehåller ju blod, så ja kanske det.

 

8. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Whut, why? På nittiotalet var jag liten och tittade hellre på tecknat än på politiska debatter. Men Göran Persson kommer jag ihåg, dels för att han var statsminister in på 00-talet, men mest för att han gästade barnprogrammet "Björnes Magasin" där han dansade i en knallgul kycklingdräkt. Det var kul. Minns ni?

Ni som sett The Shining... får nog också kalla kårar av björnen i kostymen;)

 

9. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?

Nej, haha.

 

10. Vilken färg är dominerande i din garderob? Hela färgskalan...kanske blått? Vitt? Svart? Gult?Grått? Har ingen som hellst aning då mina kläder ligger.. hrm inte precis perfekt vikta i byrålådan.

 

11. När vaknade du i dag? 

8 ringde klockan.... min första tanke var...PANIKPACKAAA!!

 

12. Vilken är din favorithögtid? Julen slår ju allt, dock är jag inte så sugen på att tänka på decemberkyla och vita gator. Halloween är ju också rätt så grymt. Kanske inte i Sverige dock.

 

13. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? På ett mysigt cafee vid franska rivieran tsm med familj eller vänner? Med vackra höga klippor och hav så långt ögat når. Eller kanske på en ö utanför italien? Salta oliver, haloumiost, sallader och läskande dricka. Och att kunna bada i kristallklart vatten utan att ens frysa efter flera timmar.

 

14. Hur vill du tillbringa din pension? Typ bli en sån där gangster tant som aldrig blir gammal, i sinnet. Fast viktigast är ju att spendera den med dem man tycker om, jag tror att det viktigaste i livet är att umgås med vänner och familj som får en att må bra.

 

15. Vad lyssnar du på just nu? Mest artister som ska spela på yran såklart!

 

16. Har du någon gång brutit ett ben? Ja ett ben i ringfingret, räknas det? På listan kan jag också tillägga stukade fötter/ben, spik genom foten, stukade handleder/fingrar.

 

17. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  På sommarn... Fyll den med italiensk mat så blir jag glad( ink. glass) Ingen sommar utan GLASS ju.

 
 

 

18. Vem är din favoritkändis? Jag gillar Jennifer Lawrence och Emma Watson väldigt väldigt mycket. Speciellt Jennifer är en bra förebild för många yngre. Cara de Levinge och Johny Depp. Logan Lerman.

 

19. Vad är du på för humör just nu? Hyper asdfghjklö. glad.glad. glad.

 

20. I hur många länder har du varit i?  13. Fler ska det bli!

 

21. Vilka yrken har du provat på? Radio guld, Stallskötare hoppstall, förskola, kassa människa(haha kommer inte på ett bättre ord) Alltså mest prao-platser. 

 

22. Hur går du helst klädd? Magtröja, jeans och doctor martens. Eller kjol eller klänning med blommor på. Typ lite vad jag känner för. (Schitzo-stil) Voala! Så har jag uppfunnit ett nytt ord.

 

 
 

23. Vilket stjärntecken är du född i? Stenbocken, att läsa om stenbocken är som att kopiera min själ på ett papper. Ibland stämmer det ju inte, men nästan alltid så.

 

24. Vilket är ditt favoritgodis? Gillar inte smågodis speciellt mycket. Jag äter mest typ nötter, oliver, ost. Eh choklad är annars min favorit! Naturgodis är också gött.

 

25. Vilket var/är ditt bästa ämne i skolan? Svenska, språk och alla samhällsämnen.

 

26. Vad har du på dig just nu? Jeanshorts och ett linne, är så sjukt sjukt varmt idag.

 

27. Vad har du för storlek i kläder? 34-38, beror på märke och klädesplagg.

 

28. Vad har du i dina fickor? Nada. Eller jo, ett sandkorn. Om det räknas som ägodel.

 

29. Vad köpte du senast? Två par skor som kom med posten igår. Tänkta för London Fashion Week.

 

 

30. Hur många gånger har du flyttat? Föddes i München, flyttade till Sundsvall inne i stan som 2,5 åring och vid fyra års ålder flyttade vi ut på alnön där vi sedan bodde tills jag var 12-13, för att sedan flytta till Övk där jag bor nu. Alltså 3 gånger.

 

31. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska och morgon männsika. Fast inte båda på samma gång då. Fast på sommaren lutar det åt det första.

32. Senaste filmen du såg på bio? The Lone Ranger med Maja, jättebra film!

 

33. Har du blivit sydd någon gång? Nej, fast det var nära att jag sydde mig i fingret på syslöjden i fyran. Fast mest så bara skrämde vi syläraren Gun, som även hade det fina smeknamnet Gunn-Brunn så att hon fick hjärtsnörpen och höll på att svimma. Badd ass man var på den tiden.

 

 

34. Vad åt du till frukost? Fil med müsli, kiwi, nektarin och bananskivor. Bra kombo.

 
 

35. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Då var jag sju år och hade precis gått ut ettan, hade redan börjat tröttnat på att få läxor och njöt av sommarlovet. Förmodligen lekte jag med Cassen och Dennis som bodde på samma gata, eller Emmy som bodde på gatan ovanför. Eller så befann jag mig precis där jag sitter i dag, i vår sommarstuga, fast som idag är helt renoverat och ca. 3 gånger större. Tänkte nog inte så mycket över framtiden utan levde i nuet och hade noll bekymmer.

 

36. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej, är bara sjutton så. Jag har faktiskt inte stulit någon bil för den delen heller, ifall ni undrade.

 

37. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Händer hela tiden då jag har så fina vänner och familj. Kirsten var här igår och vi hade det trevligt och farmor bjöd på hennes goda raberpaj i förrgår.

 

38. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? .På nattygsbredvid sängen, när jag inte tappat bort den. Och det händer ganska ofta.

 

39. Är du blyg? Inte ett dugg, jag är inte ultra social och pratar inte särkilt mycket i onödan men jag har nästan aldrg känt mig blyg inför nya människor. 

 

40. Vad heter du i andra namn? Linnéa.

 

41. Har du varit med om en bilolycka? Nej, tack och lov.

 

42. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja, det har väl nästan alla. Utan det är man ju bara en tom fasad, platt.

 

43. Vilken är den roligaste träningsformen? Spela minigolf, bästa sättet att bränna kalorier(känn sarkasmen). Kanske spela innebandy, fotboll med ett gäng kompisar? Nämen, Ett riktigt dressyrpass, det känns i magen!  Simma!! Tennis. Springa.

 

 

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback